Glottodydaktyka
Glottodydaktyka - jest to metoda stworzona i ciągle doskonalona przez prof. B. Rocławskiego. Glottodydaktyka ma na celu przygotowanie do czytania i pisania poprzez zabawę. Dzieci zagłębiają się w świat głosek i liter, logotomów, morfemów i sylab. Dzięki tej metodzie dzieci wkraczają w świat edukacji z radością i pewnością siebie. Glottodydaktyka pozwala na bezstresową naukę czytania i pisania.
Główne założenia zajęć:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- usprawnianie analizatora słuchowego i wzrokowego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- doskonalenie pamięci fonetycznej i wzrokowej
- wdrażanie do czytania metodą „ślizgania się” z litery na literę
- ćwiczenie syntezy i analizy (sylabowej, morfemowej, logotomowej, logotomowo-fonemowej, fonemowo-logotomowej, fonemowej)
- ćwiczenie pisma pisanego (nie drukowanego) – pismo supełkowe – uwzględnia kierunek kreślenia liter i sposób ich łączenia
- wprowadzenie – 44 liter alfabetu(z uwzględnieniem zmiękczeń i dwuznaków)
- kształtowanie wrażliwości i świadomości ortofonicznej
Za edukację glottodydaktyczną odpowiadają certyfikowani Glottodydaktycy i glottoterapeuci: mgr Agnieszka Jekel i mgr Dominika Maćkowiak